17 Mayıs 2009 Pazar

Serendip*


"17 Mayıs 2002" tarihini taşıyan eski bir "ilk mektup"tan taşan hâtırâların hâlâ zihnimden silinmediyse, "Zeynep'e, vapurlardan beşik yapma hayâllerimin hep tek ortağı" kaldığın içindir.. Varsın, hep ellerinde taşıdığın taze papatyaların, artık toprağında bayraklaşsın..

-mka-


Serendip..!

Cümlemin başı, sonu,
Evveli, âhiri,
Yokluğumun ıssız kenti,
Ömrümün sayhâsı;
Rengine boyandığım serencâmım..

Harf harf adını yüreğime kazıdığım,
Lâl-û ebkemlerin Şehr-i yârı..
Heybemde senden başka yok bir azığım,
Bir sen varsın içimde,
İçim ise, bir filbahar mateminde..

Görmüyor gözlerim,
Duymuyor kulaklarım..
Öyle bir sen/sin ki ben/de
Kaybettim kendimi bir sen/in benliğinde..
Kimse/siz/liğin dehlizlerinde..

Serendip..!

Bilinmezim, sızım,
Mahrem sırrım..
Ne vakit ki bir visâl gördüm,
Bildim sol yan boşluğumdaki sancıyı..
Bildim doldurulmaz yanımı taşıdığını..

Serendip..!

Ey kelimeler kitabının sırrı,
Var mıdır hüznümün sende karşılığı?
Kaç kulaç daha adımlamalı sana varmaya,
Kaç ölüm karşılar sende bir baharı..

..artık gecenin en zifirisinde uğurluyorum düşlerimi,
Yitikliğimi alnıma kara çalarak..
Ellerimde senden arta kalanların kimsesizliği,
Boğuluyorum kendi yalnızlığımda savrularak..

Serendip!

Gidiyorum artık, yoksulluğuma yeni yokluklar bağışlayarak..

...
(Ne söz, ne teselli, ne yorum, ne mesaj ve ne de temennîye açık olamayacak kadar kendimden olan bu "hâl"e -haricen ve tevâfuken- tercümân olan "Serendip" şiirinin yazarı Demet YILMAZ'a, şiiri yayımlamama muvâfakat ettiği için teşekkür ederim..)

17 yorum:

ÇALIKUŞU-flame dedi ki...

biz de paylaştığınız için teşekkür ederiz...

Adsız dedi ki...

.

deniz dedi ki...

Paylaştığınız için biz de size teşekkür edyoruz. Çok güzel, derin bir şiir.

ÇALIKUŞU-flame dedi ki...

çok sevdiğim bir parçadır, ne iyi geldi dinlemek, üçüncüyü dinliyorum.. ..

Seren Yılmaz'a biz de teşekkür ederiz...

Adsız dedi ki...

Gidiyorum artık, yoksulluğuma yeni yokluklar bağışlayarak..

Mixx dedi ki...

çok güzel yazıyosun..yüreğine sağlık..

Mixx dedi ki...

yorumumu ve blogumdakı yorumunuzu sılmenıze hıç bır anlam veremedım(:

ilham perisi dedi ki...

niye bıraktınki yazmayı

Adsız dedi ki...

kaybettim

üryan dedi ki...

aklıma geldin durup dururken..

iyisindir umarım..
hâlâ savrulmaktayım..
hâlâ..

cem dedi ki...

şiirde blogtaki şarkı da pek güzeldi. gece gece iyi geldi..

Onuncu Köyün Adamı-Mavi Tutku dedi ki...

Müthiş bir şiirdi..etkilenmemek mümkün değil...

Evren dedi ki...

bana yazdığın bir yorumu okudum az önce, link çalışıyor olunca da bir merhaba diyeyim istedim.
13 ay olmuş son postunu gireli...

bu şarkıyı çok severim ben.

bir de; demli çay içme, ve kırmızı paketi uzak tut kendinden.
sevgiyle.

Evren dedi ki...

bana yazdığın bir yorumu okudum az önce, link çalışıyor olunca da bir merhaba diyeyim istedim.
13 ay olmuş son postunu gireli...

bu şarkıyı çok severim ben.

bir de; demli çay içme, ve kırmızı paketi uzak tut kendinden.
sevgiyle.

... dedi ki...

sen nerdesin?

üryan dedi ki...

........................

by Dilşâd dedi ki...

Esselam..

Kurban bayramınızı tebrik ederim, Rabbim daha nice güzel ve mağfirete nail olunmuş bayramları yaşatsın..

Bir sonraki bayramı Arafatta kutlamanız duasıyla..

Dualarınızı bekleriz..